måndag 14 februari 2011

Happy Valentines day!

Denna fina Alla Hjärtans dag bild hittade jag på den här bloggen, en ganska kul blogg med massor av fräcka illustrationer. 


Min dag började supermysigt med en tjejfrukost på Björns i Vellinge. Varje måndag träffas ett gäng härliga tjejer innan jobb och vecka drar igång. Vi avhandlar helgen, byter böcker och pratar om allt möjligt. 


Efter frukosten hade jag en god vän från "förr förr" i tiden, innan min fd man, innan mina barn, innan dom flesta av mina andra vänner jag umgås med idag, på besök. Lena och jag blev kompisar när vi bodde i samma hus på Stora Nygatan i Malmö, jag var bara lite över 20 år och hon ett par år äldre. Det är säkert sju år sen vi senast sågs. I nästan fyra timmar pratade vi konstant om vart livet har tagit oss, tonåringar, jobb, män och exmän...jättemysigt! Med en del människor spelar det ingen roll att det gått flera år sedan man sågs senast.


Middagen hämtade vi på Green Mango i Malmö, riktigt goda kycklingspett, jordnötssås för vissa och jag fick min favorit Pad Thai, supergott!


Dagen till ära så kommer här lite "Love inspiration" till er alla 


Mulberry har man kunnat skicka små söta blomkort till sin älskling men det har blivit så populärt att dom fick stänga den funktionen...



På Resume kan man läsa om flera kul Alla Hjärtan kampanjer som till exempel att Mc Donalds ger en gratis Big Mac till alla som visar upp att dom är "in a relationship" på Facebook...


Tradera uppmanar att "rensa ut gamla ex" och skriver "visst har väl du också något kvar efter alla gamla förhållanden? Gör plats för en ny kärlek i ditt liv" på startsidan...


Babybjörn uppmanar alla att ligga på Alla hjärtans dag. Dom som föder barn nio månader senare belönas med ett startkit...






"Kärlek som aldrig vissnar" är Postens bidrag till Alla hjärtans dag. Här gör man sitt eget blomsterkort, motivet är gratis men det kostar 15:- att skicka.


Happy Valentine!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar