söndag 27 mars 2011

I love the limelight



Lite trött idag...det blev en väldigt lång tillställning igår. Vi träffades 11 tjejer redan halv tre och sa god natt fem (sommartid) i morse...då hade vi dansat zumba, käkat, badat, varit på Centiliter & Gram och dansat på Stadt (värsta raggstället i stan...). Vi hade i alla fall jättekul!


Från det ena till det andra...jag stötte på den här filmen idag. Jag gillar ju att träna och jag älskar Nike, dom är så duktiga tycker jag. När jag började träna för tjugo år sen så var det Reebok som gällde, dom är också duktiga men det känns som att dom har tappat en del till fördel för Nike.
Det är så rätt, för visst blir man stolt när man har tränat ett pass!? 
Go Hard. Go Fast. Get Free. I denna filmen är en av världens mest kända kvinnliga tennisspelare, Maria Sharapova, med. Sony Ericsson är en av huvudsponsorerna för den kvinnliga WTA tennisen, ett sponsorskap som jag fick mycket att göra med när jag jobbade på SE. Jag fick bland annat möjlighet att åka till Madrid ett par gånger för den stora tennisturneringen. Bland annat var jag med och sponsrade tjejerna med olika mobiltelefontillbehör när jag jobbade i tillbehörsorganisationen på SE. För övrigt en av dom bästa delarna av SE. 


Vi gjorde också två större projekt där vi utnyttjade tennissponsorskapet, det ena var ett headset för tjejer som vi gjorde i olika färger med tillhörande smycke så att det kunde hänga fint runt halsen. Där fick vi använda några av tjejerna för marknadsföringen, vi fotograferade dom och använde bl a på förpackningen. Jag och produktchefen för headsetet fick åka till Australien och hålla i ett lanseringsevent i Sydney där vi samarbetade med vårt lokala kontor i Sydney och en PR byrå som hjälpte till att bjuda in "rätt" media. Därefter åkte vi till Melbourne och tillsammans med en av våra duktiga designers fick vi träffa Maria Sharapova för att börja arbetet med "The Design Collection by Maria Sharapova". En kollektion med olika mobiltelefonväskor som sedan lanserades som en modevisning i London ett halvår senare. Ett riktigt kul projekt!


Vi gjorde en jättefin site för kollektionen, den måste ni bara titta på, klicka här så kommer ni dit! Lägg märke till smycket som syns i startbilden, det symboliserar Maria Sharapovas initialer formade som ett hjärta.

Ha en mysig söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar