fredag 23 september 2011

Fina Elle och coola Solo



Fina Elle, jag har sagt det flera gånger så jag säger det igen, Elle är min favvotidning absolut! Bästa, snyggaste omslagen! Jag har läst i senaste numret att det fortsätter med mycket vitt i höst. Vilken lycka för mig som älskar vitt! Jag kan fortsätta med mina vita jeans! Hur snyggt är det inte med vita jeans och boots eller stövlar i brunt? Vitt tight linne och en snygg kofta till! Fransbootsen kan jag tydligen också fortsätta med. Dom köpte jag för säkert tre år sen och dom funkar fortfarande, det gillar jag.


Sen blir det mycket prickigt också...vet inte riktigt men jag har en prickig regnkappa så den kan jag ju använda;-) Jag fick ett par härligt glada röda Hunters av Kristian när jag fyllde år som kommer bli perfekta till. Herrlook blir det också, jag gillar baggy jeansen men känner mig alltid som en klumpedump när jag får på mig mina favoriter...fast jag tycker man går för långt när man skriver "satsa på ett par herrskor i bra kvalitet, du kommer älska dom hela livet"...Herrskor får ni inte på mig ialla fall. Bilden som tillhörde visade ett par herrloafers med nitar från Church´s, hua mig!


Peace, Love & Paisley gillar jag, fast det tar nog ett tag innan jag känner mig bekväm...vida byxor...ponchon...men kolla in skärpet, kommer ni ihåg!?


Skinn i massor, kan bli lite för mycket för min smak. Päls...inte min grej och tydligen inte Elle´s heller för det visades det inte mycket av. Hästsvansen fortsätter:-) Uggsen också:-)


Jag älskar fina bilder och spännande varumärken. Minns ni när jag skrev om Mulberry och Gudrun Sjödén´s fantastiskt fina vårbilder? Här kommer en jättefin annons med en härligt inspirerande bild till oss som älskar blommor och krukor i våra trädgårdar...men kolla in loggan? Hur fel är inte den i kombination med den fina bilden? Fast dom kanske håller på med nån förändring? Jag tror att färgkombon gult+blått är det som felar.




Samtidigt som jag får Elle brukar Sanna få Solo. Såklart läser jag den också. Solo har en annan målgrupp (ungdomar och 20+ typ) så här kommer en liten trendrapport från senaste numret;-)


I senaste Solo kan vi läsa om "Så får du din drömkropp"...borde inte just den meningen vara förbjuden? Sen kan vi läsa om höstens måste-ha, höst-akne och glödhett sex, här kommer mina reflektioner;-)


Både Elle och Solo har intervjuat Reese Witherspoon. Superaktuell som Lindex nya modell. Solo kör mycket med statistik, "Killar om leggings 46% kallt och 54% hett", "69% av männen har upplevt att flickvännen försökt ändra deras stil"...


"Solo Mode & Stil" säger att skinn är inne, gummistövlarna ett måste, poncho, prickigt och ankelboots likaså. 


Det var "Dagens modereflektioner":-)


Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar