tisdag 8 november 2011

Trädgård, sista delen!

Nu känns det faktiskt som att detta blir det sista inlägget om vår trädgård, åtminstone denna sidan vintern. Idag har jag planterat ljung, gräs, murgröna och alunrot i alla krukor, det är helt underbart att vi har kommit så här långt, äntligen. Två härliga loungehörnor har vi fått, två fina matplatser, en bubbelpool och till och med en skånsk pil som Kristian så gärna ville. 


Att välja en trädgård utan gräsmatta skapar mycket snack har vi märkt. En väldigt vanlig fråga är "Vad ska ni göra på hela den stenläggningen?" och mitt svar brukar oftast bli en motfråga "Vad gör ni på er gräsmatta?". Det enda jag ser mina grannar göra med sina gräsmattor är att klippa, kantklippa, klippa igen och i bästa fall kantklippa igen. På den varma delen av sommaren vattnas det en hel massa trots att det är vattningsförbud, allt för att hålla mattan grön. All den tiden kommer jag lägga i min Fatboy med en bra bok;-)


Vi har köpt jättefint gräs till en av våra rabatter, det ska jag plantera imorgon tänkte jag. Rosorna som jag vill ha visar sig vara lite svåra att hitta. Jag vill ha röda och mörkrosa (cerise) men hittar bara ljusrosa...några tips?


Här kommer lite bilder!













Ja, det kommer växa upp en del blommor i rabatterna och vi kommer förmodligen "möblera" lite mer men i det stora hela är det klart! Nu kan vi med gott samvete unna oss att slappa lite och nästa år är det "hantverksfritt" hemma hos oss!


Nu ska jag fixa för tjejmiddag, tre fina tjejer kommer hit om ett par timmar. Det blir lax, paj och bubbelbad!


Ha en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar